کد خبر: 250029
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
علیرضا کافی

علیرضا کافی در سرمقاله روز "چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳" روزنامه دنیای خودرو، به موضوع «شیرینی خودروهای وارداتی به کام دلال‌ها » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

در شرایطی که قرار بود با ورود خودروهای وارداتی به بازار از التهاب بازار کاسته شود و قیمت‌ها به تعادل برسند، شرایط فروش این خودروها ازسوی دولت فضا را به سمتی سوق داده است تا نه‌تنها مصرف‌کننده نهایی به خودرو موردعلاقه خود نرسد بلکه بازار برای سودجویان شیرین‌تر شود.

برخی شرایط درنظر گرفته‌شده برای خرید خودروهای وارداتی شبهات بسیاری ایجاد کرده است. ازجمله الزام نداشتن پلاک به‌نام فرد ثبت‌نام‌کننده آن‌هم طی پنج‌سال گذشته، عدم خرید از ایران‌خودرو و سایپا طی چهارسال گذشته و طی دوسال گذشته از سایر خودروسازان.

حال با این شرایط باید دید چه افرادی توان مالی خرید خودروهای وارداتی با آن قیمت تمام‌شده بالا را دارند و البته طی چهار تا پنج‌سال گذشته حتی یک پراید مدل پایین نداشته‌اند و با وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد می‌کرده‌اند.

اینجاست که کار خریدوفروش امتیاز خودروهای وارداتی رونق می‌گیرد و دلال‌ها دست‌به کار شده و برای پیدا کردن افراد فاقد پلاک حاضر به پرداخت هزینه هم می‌شوند. در این شرایط است که در نظر گرفتن سختگیری‌های بی‌حساب و کتاب نه‌تنها گره‌ای از مشکلات بازار باز نمی‌کند بلکه بر التهاب‌ها و مشکلات اضافه می‌کند.

حال باید دید با استقرار دولت جدید و تغییر سیاست‌های خودرویی در کشور گره‌ای از این مشکلات باز خواهد شد یا تصمیم‌گیران و مافیای پشت پرده بازار خودرو همچنان بر این بازار پر رونق و پرتقاضا حکمرانی خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =